Myynnin personal trainer -myynninvalmennus – Mistä on kyse ja miksi se toimii? 

Jatkuva muutos haastaa myyntiorganisaatioita ja myyjiä. Onnistumiseen vaaditaan monipuolisia taitoja ja kovassa kilpailussa pärjää ainoastaan, jos pitää huolta osaamisestaan ja antaa parhaansa joka päivä. Tämä ei ole helppoa. Kehittymisen vaade on hankala toteuttaa ja se on usein kallista. Lisäksi sitoutuminen on koetuksella ajanpuutteen vuoksi. 

Juuri tähän tarpeeseen on kehitetty myynnin personal trainer -valmennukset. 

Mistä siis on kyse? 

1) Myynnin valmentamista pitkäjänteisesti

Myynnin koulutus ja myynnin valmentaminen on perinteisesti mielletty muutaman päivän inspiroitumiseksi. Hengen nostatus on tarpeellista ja sille on paikkansa, mutta konkreettisia muutoksia se tuo arjessa harvoin – ainakaan pitkään. 

Myynnin personal trainer -myynnin valmentamisen keskeisenä tekijänä on pitkäkestoisuus, sillä muutos vaatii kestoa ja toistoa. Pitkäjänteinen myynnin valmennusohjelma luo pohjan myös paremmalle seurannalle ja tulosten havaitsemiselle. Lisäksi pitkäjänteisessä myynnin valmentamisen ohjelmassa saadaan toistojen kautta vaikuttavuutta . 

2) Myynnin valmentamisen malli, jossa huomioidaan kokonaisvaltaisuus

Ajattelemme usein, että onnistuminen on monen asian summa. Niin pitää olla myös myynnin koulutuksen ja myynnin valmentamisen. Onnistuminen koostuu usein useista sarjasta pieniä yksittäisiä tekoja ja siksi myös myynnin valmentamisen pitää tukea tätä. 

Myynnin personal trainer -myynnin valmennusohjelmissa kokonaisvaltaisuus huomioidaan valikoimalla aiheet mahdollisimman laajasti. Näin lopputuloksena on kyvykkyyksien vahvistuminen laaja-alaisesti. 

3) Myynnin valmentamista, jossa jokainen treeni kytketään myyjän omaan arkeen

Myynnin kouluttamisessa ja valmentamisessa tunnistettu haaste on se, että miten valmennus siirretään myyjän omaan arkeen. 

Myynnin personal trainer -myynnin valmennuksissa jokainen valmennuskerta päättyy siihen, että myyjä määrittelee tavoitteet ja toimintasuunnitelman kyseiseen aiheeseen liittyen. Tämän jälkeen alkaa myyjän oma treenijakso, jossa hän toteuttaa omaa toimintasuunnitelmaansa osana myynnin arkea. 

4) Harjoittelu omassa arjessa

Jotta saamme aikaan muutoksia ja parempia tuloksia, niin meidän pitää harjoitella. Kuten mikä tahansa tavoitteellinen laji, niin myös myynti vaatii jatkuvaa harjoittelua. 

Myynnin personal trainer -myyntivalmennuksissa keskeistä on harjoittelukulttuuri: oppien ja oivallusten harjoittelu myyjän omassa arjessa. Jokaisen treenin välissä myyjällä on oma treenijakso, jossa myyjä harjoittelee treenissä valikoituja asioita osana jokapäiväistä työtä. Harjoittelu saattaa liittyä esimerkiksi motivoitumiseen, systematiikkaan, luottamuksen rakentamiseen tai tapaamisen valmisteluun. Kun perusasioita harjoitellaan ja kerrataan säännöllisesti, niin se nostaa suorituskykyä kokonaisvaltaisesti ja parantaa sitä kautta tuloksia. 

5) Tilivelvollisuus ja tulokset

Ilman aktiivista oman kehittymisen seurantaa ei synny muutosta. Muutos mahdollistaa paremmat tulokset. Jotta syntyy muutosta, niin myyjän pitää arvioida omaa suoritusta ja omia tekoja hyvin suoraan ja tavoitteellisesti. 

Myynnin personal trainer -myynnin valmentamisen ohjelmissa ja jäsenyysmallissa kiinteänä osana on tilivelvollisuus ja tulokset. Jatkuvaan treenaamiseen kuuluu jokaisen treenin yhteydessä arviointi omasta harjoittelujaksosta: mitä tavoitteita asetin, mitä tekoja tein, mitä tuloksia saavutin? 

Tilivelvollisuus haastaa positiivisella tavalla niin myyjää kuin myynnin johtoakin ja sitouttaa muutosmatkalla kohti parempaa myyntikuntoa ja tuloksia. 

Reipasta myynnin harjoittelua toivottaa:
Tiina & myynnin PT -tiimi

Muutoksen rakentamisessa myyntitiimiänne auttaa Myynnin personal trainerit -tiimi.

Ota meihin yhteyttä ja suunnitellaan tarpeisiinne sopiva myynnin koulutuksen ohjelma. 

Taru Salokangas

Taru Salokangas on Squarespace asiantuntija ja markkinoinnin ammattilainen. Blogista ja sivustolta löydät ohjeita sekä vinkkejä Squarespace kotisivujen tekemiseen ja ylläpitämiseen.

https://tarusalokangas.com
Edellinen
Edellinen

Miten myynnin valmentamisen harjoittelukalenteri rakentuu ja miten saavutetaan muutoksia myynnin arjessa?